الثلاثاء، 27 أغسطس 2019

جبال حنين بقلم الرائع حماده الراوي


جبال حنين
ليكي في قلبي جبال
من الحنين ومن الحنان
حبك دا بعدد الرمال
حب علي مر الزمان
اسمك دا معني الجمال
والقلب فيه كل الامان
في عيونك كل الدلال
في هواهم بنسي المكان
انا في وصفك عامل مجال
عشان حبك عندي كيان
ولا هتعب عمري محال
انا هكتب لك مهما كان
الحزن مش لايق عليكي
والضحكة من غيرك حزينة
دا الحياه هي عينيكي
وفي قلبك اجمل مدينة
يا واخده القلب دا معاكي
وسيباني اعيش فاضي
يا روح الروح يا ملاكي
انا بيكي انا راضي
انا العايش في ذكراكي
وفي حبك وفي الماضي
انا المجذوب فيكي
وبحبك حب مش عادي
ولو قالو دا مش ليكي
وجابو محكمه وقاضي
وحكمو عليا اعاديكي
وكيف اقدر اعاديكي
وانااللي جدوري مزروعه
ونابته جوا اراضيكي
وحتي في كل احلامي
بقول اسمك واناديكي
يا فرحي وسعد ايامي
انا عايش انا بيكي
انا اللي بدعي في صلاتي
واقول ربي يخليكي

حماده الراوي
٢٠١٩/٨/٢٧

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق